، طعم و ارزش غذایی مشابه با گردو و بادام. بادام زمینی نیز بسیار مغذی است. آنها حاوی بسیاری از مواد مغذی ضروری هستند و منبع عالی منگنز، نیاسین و غیره هستند و طبق آنچه در این بخش سلامت مرطوب می خوانید، منبع خوبی از ویتامین E، اسید فولیک، فیبر و فسفر هستند. بادام زمینی به دلیل داشتن 8 ماده مغذی ضروری مانند کاهش خطر بیماری های قلبی، کنترل وزن، تثبیت سطح قند خون، افزایش سرعت متابولیسم در بدن انسان و... شناخته شده است.بسیاری از هندی ها در خانه خود بادام زمینی دارند و آن را به عنوان میان وعده می خورند.

 

بادام زمینی (Mung Fali)

می تواند شامل انواع میکروارگانیسم ها، جانوران، گیاهان و غیره باشد که در جهان وجود دارند. این گیاه به خانواده لوبیا، نخود و سویا نیز معروف است. در هند، به طور کلی در زیر محصول Banshan به طور عمده به عنوان غلات غذایی طبقه بندی می شود. نام آن در اصطلاح بیولوژیکی Arachis Hypogaea نامیده می شود. آنها در هند بسیار رایج هستند و در مناطق مختلف کشور نام های مختلفی دارند. در هند از آن به عنوان روغن دانه استفاده می شود. در حالی که عمدتا از زمین به دست می آیند.

 

تمام خواص و فواید منحصر به فرد بادام زمینی

ارزش غذایی بادام زمینی (Mung Fali)

دارای کربوهیدرات کم و سرشار از مواد مغذی است. بادام زمینی نیز منبع عالی پروتئین است. همچنین حاوی بیوتین، نیاسین، فولات، منگنز، ویتامین E، تیامین، فسفر و منیزیم است که همگی برای سلامت بدن و ذهن مهم هستند.

  • ارزش غذایی در هر 100 گرم

  • 567 کالری 49

  • چربی کل

  • سدیم

  • 705 میلی گرم پتاسیم 16

  • کربوهیدرات

  • پروتئین

  • بادام زمینی ارزش غذایی

 

ارزش غذایی بادام زمینی چیست؟

تمام خواص و فواید بادام زمینی برای زیبایی، سلامتی و درمان بیماری ها.

در ادامه به بررسی مهم ترین خواص و فواید بادام زمینی می پردازیم.

بیماری های قلبی عروقی، بیماری آلزایمر و عفونت:

بادام زمینی عمدتا از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک را در بدن افزایش می دهد.

 

بدون کربوهیدرات:

زنان معمولاً در مراحل مختلف زندگی بیشتر مستعد چاقی هستند. این می تواند بعد از بارداری یا تغییرات هورمونی، یائسگی یا افسردگی باشد و مشاهده شده است که زنانی که حداقل 2 بار در هفته کره بادام زمینی در رژیم غذایی خود دارند، کمتر در معرض خطر چاقی هستند. برای پیشگیری از چاقی توصیه می شود به طور مرتب بادام زمینی مصرف کنید.

 

فواید بادام

زمینی برای مراقبت از پوست:

حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان های موجود در بادام زمینی است که با جوشاندن فعال تر می شوند. جنستئین و یک آنتی اکسیدان به نام بیوکانین آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی شما را جوان تر نشان می دهد.

 

ویتامین ها و مواد معدنی بادام زمینی:

پوست بادام زمینی منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است و دارای محتوای بالایی از فیبر غذایی است. انواع مختلف پوست بادام زمینی حاوی مواد مغذی زیادی هستند. افزودن کره بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه می تواند محتوای غذایی را افزایش دهد.

 

بادام زمینی برای استخوان های سالم:

آهن و کلسیم فراوان موجود در کره بادام زمینی مهم ترین عامل در انتقال اکسیژن به خون و بهبود استخوان های سالم و قوی است. آنها تقویت کننده های انرژی با مقادیر بالایی از ویتامین ها، مواد معدنی هستند.

 

فواید بادام زمینی برای استخوان ها

بادام زمینی برای مبارزه با افسردگی:

علت اصلی افسردگی سطوح پایین سروتونین است. تریپتوفان موجود در بادام زمینی باعث افزایش ترشح مواد شیمیایی می شود و در نتیجه به مبارزه با افسردگی کمک می کند. برای پیشگیری از این بیماری های خطرناک، مصرف حداقل 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی در هفته به تناسب اندام و سلامتی کمک می کند.

 

بادام زمینی منبع ویتامین B است:

خوردن 1.5 اونس بادام زمینی در روز ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. بادام زمینی یک غذای سالم و منبع خوبی از ویتامین های گروه B است.

 

بادام زمینی برای محافظت در برابر بیماری های عصبی از جمله آلزایمر:

بادام زمینی سرشار از نیاسین است و افرادی که غذاهای غنی از نیاسین (ویتامین B3) مصرف می کنند، کمتر دچار اختلالات مرتبط با حافظه مانند بیماری آلزایمر می شوند. نیاسین موجود در کره بادام زمینی به بهبود سلول های عصبی مرده کمک می کند. از انواع بادام زمینی میتوان به بادام زمینی آستانه اشرفیه و بادام زمینی پارس آباد اشاره کرد.

 

محافظت در برابر آلزایمر 

 

محافظت در برابر بیماری آلزایمر

بادام زمینی برای مبارزه با سرطان:

پلی فنول ها در غلظت بالایی در بادام زمینی وجود دارند. اسید کوماریک توانایی کاهش خطر ابتلا به سرطان معده را دارد. این به کاهش سلول های سرطانی کمک می کند.

 

بادام زمینی برای مبارزه با

سرطان روده بزرگ: با مصرف بادام زمینی سرطان روده بزرگ در زنان 58 درصد و در مردان 27 درصد کاهش می یابد.

 

بادام زمینی برای قند خون:

مصرف منظم بادام زمینی به جذب کلسیم، چربی و کربوهیدرات ها از طریق منگنز موجود در بادام زمینی کمک می کند. سطح قند خون را در بدن انسان تنظیم می کند.

 

خواص بادام زمینی

 

خواص و فواید بادام زمینی

تسهیل باروری:

اسید فولیک تولد کودکان مبتلا به اختلالات عصبی جدی یا نقص لوله عصبی را کاهش می دهد. اگر مصرف بادام زمینی در دوران بارداری یا قبل از آن انجام شود، احتمال بیماری تا 70 درصد کاهش می یابد.

 

سایر خواص و فواید بادام زمینی

این آجیل خوشمزه باعث گشاد شدن رگ های خونی بدن و تسهیل جریان خون و جلوگیری از لخته شدن خون و سکته می شود.

 

بادام زمینی برای تقویت ریه و طحال مفید است و کلسترول خوب خون را بالا می برد.

 

بادام زمینی معده درد را تسکین می دهد و به عنوان نرم کننده سینه استفاده می شود و سرفه های خشک را تسکین می دهد.

 

شیر مادران شیرده را زیاد می کند و بسیار مغذی است.

 

به دلیل محتوای چربی و کالری بالا، به افراد چاق توصیه می شود که کمتر از آن مصرف کنند. بیش از 1 مشت بادام زمینی باعث افزایش وزن می شود.

 

روغن بادام زمینی ملین است و یبوست را برطرف می کند.

 

خواص بادام زمینی مانگفالی

 

خواص و مضرات استفاده از بادام

زمینی (Mung Fali)

آرد بادام زمینی نسبت به کره بادام زمینی چربی کمتری دارد و پروتئین بالایی دارد. آرد بادام زمینی طعم خوبی دارد و بادام نیز فاقد گلوتن است. این یک میان وعده معروف در جنوب ایالات متحده است. بادام زمینی در کشورهایی مانند چین، هند و غرب آفریقا رایج است و با سوء تغذیه مبارزه می کند. آنها در درمان مشکلات پوستی مانند خارش و آکنه بسیار موثر هستند. آنها به عنوان محصولات زیبایی استفاده می شوند.

 

مضرات بادام زمینی (Mung Fali)

مواد موجود در بادام زمینی معمولاً به جذب مواد مغذی در بدن آسیب می رساند و ارزش غذای مصرفی را کاهش می دهد.

 

گاهی اوقات آلودگی بادام زمینی می تواند منجر به تولید مواد سمی شود. این منجر به از دست دادن اشتها و تغییر رنگ چشم ها می شود که منجر به زردی و تمام علائم معمول کبد می شود.

 

یکی از مهم ترین آلرژن ها می تواند بادام زمینی باشد. آلرژی می تواند بالقوه خطرناک باشد. به افرادی که به بادام زمینی و فرآورده های بادام زمینی حساسیت دارند توصیه می شود از مصرف آنها اجتناب کنند.

 

مسائلی مانند مشکلات کیسه صفرا یکی دیگر از عوارض جانبی ناخوشایند است. همچنین ممکن است درد شدید و ناگهانی در سمت راست شکم خود تجربه کنید. این عمدتا به دلیل انقباض کیسه صفرا است. اگر افراد مبتلا به سنگ کیسه صفرا هستند، به آنها توصیه می شود از خوردن بادام زمینی خودداری کنند. در حالی که با این گفته مخالف است، مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد مصرف متوسط ​​کره بادام زمینی در واقع خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را تا 25 درصد کاهش می دهد. این به این دلیل است که بادام زمینی توانایی کاهش کلسترول را دارد