چه کسانی نمی خواهند پیشرفت کنند و موفق شوند؟ همه مردم طبیعتا به دنبال بهترین ها هستند و دوست دارند پله های پیشرفت را طی کنند و به جایی برسند که همیشه می خواستند.

وقتی کسی را می بینید که در زندگی خود به موفقیت های بزرگی دست یافته است، آیا تا به حال به خود گفته اید ای کاش من هم مثل او بودم؟ ممکن است هر از گاهی کمی حسادت کنید. شاید از زمین و زمان شاکی باشید که چرا آنها موفق هستند و من نه و...

 

به نظر شما راز موفقیت این افراد چیست؟ برای موفقیت در کار و رسیدن به جاهای خوب چه کردند؟

حتما نام NLP را زیاد شنیده اید، اما هنوز نمی دانید چیست؟ شاید اصلا نشنیده باشید. در این مقاله شما را با ان ال پی و روش NLP در روانشناسی آشنا می کنیم.

 

یک پیشنهاد: اگر به دنبال روانشناسی هستید که بتواند در روش NLP به شما کمک کند، حتما به صفحه مشاور تلفنی رایگان کسب و کار آگاه روانی مراجعه کنید و روانشناس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

 

  • NLP چیست؟

  • مقدمه ای بر تاریخچه NLP

  • ، NLP چگونه کار می کند؟

  • نقش NLP در درمان افراد

  • کاربردهای روش NLP در روانشناسی چیست؟

  • چیست

  • اضطراب

  • NLP

NLP یک رویکرد روانشناختی است که استراتژی های افراد موفق را بررسی می کند و از آنها برای رسیدن به اهداف شخصی استفاده می کند. این شامل افکار، زبان و الگوهای رفتاری است که این افراد برای دستیابی به نتایج خاصی در نتیجه تجربه استفاده می کنند. از آن استفاده می کنند.

 

طرفداران NLP معتقدند که تمام اعمال انسان مثبت است. بنابراین، اگر در یکی از برنامه های خود شکست بخورند یا با یک اتفاق غیرمنتظره مواجه شوند، معتقدند که این نه تجربه خوبی است و نه بد و تنها باعث می شود اطلاعات مفیدی به دست آورند.

 

NLP چیست؟

تاریخچه

NLP NLP در سال 1970 در دانشگاه کالیفرنیا در سانتا کروز ایجاد شد که بنیانگذاران اصلی آن جان گریندر (زبان شناس) و ریچارد بندلر (ریاضیدان و دانشمند اطلاعات) بودند. افراد دیگری نیز در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

 

در اواخر همان سال، Indonefer شروع به بازاریابی NLP کرد تا به مردم آموزش دهد که چگونه دیگران موفق بوده اند. آموزش از NLP استفاده می کند.

 

NLP چگونه کار می کند؟

مدل سازی، حرکت و ارتباط موثر عناصر کلیدی NLP هستند. NLP معتقد است که اگر فردی بتواند بفهمد که دیگران چگونه یک کار را انجام می دهند، با کپی کردن این فرآیند، می تواند آن کار را به درستی انجام دهد.

طرفداران NLP به همه پیشنهاد می کنند که یک نقشه شخصی از وجود داشته باشند. کسانی که NLP را تمرین می کنند، دیدگاه خود و دیگران را به دقت تجزیه و تحلیل می کنند تا در مورد یک موضوع به نتیجه برسند. پزشکان NLP این دیدگاه را درک می کنند. او اطلاعات خوبی به دست می آورد.

 

پیروان این مکتب فکری معتقدند که حواس پنج گانه برای پردازش اطلاعاتی که در اختیار داریم بسیار حیاتی هستند و بدن و ذهن بر یکدیگر تأثیر می گذارند. NLP یک رویکرد تجربی است، بنابراین اگر کسی می‌خواهد عملی را بفهمد، باید همان کار را انجام دهد. انجام دهید تا با تجربه آن یاد بگیرید.

 

فعالان NLP می گویند که مراحل طبیعی برای یادگیری، ارتباط و تغییر وجود دارد. 6 سطح منطقی برای تغییر عبارتند از:

 

هدف و معنویت:

به چیزی فراتر از نفس، مانند دین، اصول اخلاقی و غیره اشاره دارد.

این

کهو نقش هایی که در زندگی دارند.

باورها و ارزش ها:

اینها سیستم اعتقادی شخصی شما و مسائلی هستند که برای شما مهم هستند.

توانایی ها و مهارت ها:

این ها همه توانایی ها و کارهایی هستند که می توانید انجام دهید.

رفتارها:

رفتارها اعمال خاصی هستند که شما انجام می دهید.

محیط:

محیط شما پس زمینه یا موقعیت شماست که از هر فردی در اطراف شما تشکیل شده است. این پایین ترین سطح تغییر است.

ایجاد تغییر در سطح پایین تر می تواند باعث تغییر در سطح بالاتر شود. اگرچه طبق نظریه NLP، تغییر در سطح بالاتر منجر به تغییر در سطوح پایین تر نیز می شود.

روش NLP در روانشناسی L, TRDJ

 

چگونه NLP با فرد رفتار می کند؟

طرفداران NLP معتقدند که درک مردم از جهان تحریف شده، محدود و منحصر به فرد است. یک درمانگر NLP باید بداند که فرد تحت درمان چگونه برنامه خود را درک می کند و این درک چه تأثیری بر افکار و رفتار فرد دارد.

نقشه جهان انسان بر اساس داده های دریافتی از حواس او شکل می گیرد. این اطلاعات می تواند شنوایی، بصری، بویایی، چشایی یا حرکتی باشد. فعالان NLP می گویند این اطلاعات به میزان اعتبار و کیفیت هر فرد بستگی دارد. فرق دارد. و هر فرد تجربیات خود را با استفاده از سیستم بازنمایی اولیه پردازش می کند.

 

برای اینکه یک درمانگر NLP به خوبی با مشتری کار کند، باید سعی کند این سیستم بازنمایی اولیه فرد را با نقشه شخصی خود مطابقت دهد. کارشناسان NLP به این نتیجه رسیده اند که دسترسی به این سیستم بازنمایی از طریق نشانه هایی مانند ژست ها صورت می گیرد. چشم یک فرد ممکن است.

 

درمانگران NLP با افراد کار می کنند تا افکار و الگوهای رفتاری، حالات عاطفی و خواسته های آنها را درک کنند. با بررسی طرح اولیه افراد، به آنها کمک می کنند تا مهارت های خود را برای دستیابی به نتایج بیابند و تقویت کنند. درمانگران از استراتژی‌هایی استفاده می‌کنند که به فرد راهبرد جدیدی می‌دهند تا جایگزین استراتژی‌های قبلی شود.

 

بررسی روش NLP در روانشناسی

از زمانی که روش NLP در روانشناسی معرفی شد، برای درمان بسیاری از بیماری های روانی مورد استفاده قرار گرفت که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • اضطراب، ترس و وحشت،

  • مسائل ارتباطی،

  • استرس پس از سانحه،

  • افسردگی

  • بیش فعالی کمبودتوجه

  • اعتیاد به

  • ، جنون جوانی،

  • وسواس و اجبار

  • شخصیت مرزی